Američka maloprodaja, koja obuhvata potrošnju na odeću, gorivo, automobile, ali i usluge poput restorana, porasla je u oktobru, delimično zahvaljujući višim cenama i rastućim kamatnim stopama.

Ministarstvo trgovine saopštilo je u sredu da je oktobarska maloprodaja porasla 1,3 odsto, beležeći rast iznad očekivanja od 1,0 odsto, i veliku promenu u odnosu na septembarsku stagnaciju.

Jedan od glavnih razloga za rast u odnosu na prethodni mesec bila je povećana potrošnja na gorivo i automobile, nameštaj i hranu, dok ovaj rast analitičari tumače i kao jedan od indikatora da se lanci snabdevanja postepeno normalizuju.

Takođe, za razliku od mnogih makroekonomskih izveštaja, maloprodaja nije prilagođena za inflaciju, tako da promene odražavaju razlike u cenama kao stavku unutar ukupnog prometa u maloprodaji.

Isključujući automobile, gorivo, građevinski materijal i usluge vezane za hranu, maloprodaja je prošlog meseca povećana 0,9 odsto, iznad prognoziranog rasta od 0,2 odsto, i preko septembarskog povećanja od 0,6 odsto.

Izvor: WSJ, Momentum