Američka maloprodaja pala je za 0,1 odsto prošlog meseca, bolje od očekivanog pada od 0,3 odsto, dok je septembarski podatak revidiran naviše.

Septembarska maloprodaja je umesto već visokih 0,7 odsto revidirana naviše na 0,9 odsto.

Prodaja u prodavnicama nameštaja je pala dva odsto, robnim kućama jedan odsto, kao i u salonima automobila. Prodaja je bila bolja u prodavnicama zdrave hrane (rast od jedan odsto) i prodavnicama elektronike i aparata (rast od 0,6 odsto).

Isključujući prodaju u auto salonima i na benzinskim pumpama, maloprodaja je neznatno porasla (rast od 0,1 odsto) u odnosu na septembar.

Oktobarski podaci pokazuju da je američki potrošač i dalje svetla tačka privrede, uprkos višim kamatnim stopama, inflatornim pritiscima i nastavku otplate studentskih kredita.

Danas su obajvljeni podaci i za proizvođačke cene koje su pale 0,5 odsto u oktobru (konsenzus rast od 0,1 odsto), što je njihov najveći mesečni pad od aprila 2020. godine.

Nakon jučerašnjeg velikog rasta posle objavljenih podataka o inflaciji, tržište akcija je danas zadržalo blage dobitke i nalazi se na najvišem nivou od sredine septembra.

Izvor: Axios, Momentum