Nemački proizvođač automobila, BMW, isporučio je nešto manje od 2,4 miliona vozila u 2022. godini, što je pad od 4,8 odsto u odnosu na godinu pre, nakon što su uska grla u lancima snabdevanja uzrokovana pandemijom u Kini i ratom u Ukrajini smanjila isporuke.

Ipak, u četvrtom tromjesečju prodaja je porasla za 10,6 odsto jer su se problemi sa uskim grlima ublažili, saopštila je kompanija.

Prodaja potpuno električnih vozila bila je na zavidnom nivou pošto se više nego udvostručila na 215.755 jedinica.

BMW je kroz prvi period pandemije prošao bolje od konkurencije, postigavši rekordnu prodaju 2021. godine, ali je prošle godine ipak pretrpeo pad nakon što su problemi u snabdevanju potrajali.

Ipak, kompanija je zasad pad u obimu prodaje nadoknađivala višim cenama, pa je postigla veći profit u trećem kvartalu prošle godine.

Akcije BMW porasle su danas blago iznad nivoa od 90 evra i nalaze se 50-ak procenata iznad nivoa pre početka pandemije.

Izvor: Reuters, Momentum