Nemački proizvođač automobila, Vokswagen grupa (VW), postigao je u 2022. najslabiju prodaju u poslednjih više od deset godina nakon što su pandemijske mere u Kini i rat u Ukrajini poremetili lance snabdevanja.

VW je u prošloj godini isporučio 8,3 miliona vozila, što predstavlja smanjenje od sedam odsto, čime je treću godinu zaredom ostao na drugom mestu na svetskom tržištu s obzirom da je Toyota već u novembru dostigla prodaju od oko 9,5 miliona vozila.

Prodaja VW porasla je 14,3 odsto u četvrtom kvartalu, ali izgledi za tekuću godinu ostaju zamagljeni s obzirom na recesione pritiske i probleme u lancima snabdevanja koji se nastavljaju, navela je kompanija u saopštenju.

Premium brendovi grupe Audi, Lamborghini i Bentley ostvarili su bolji učinak sa smanjenjem prodaje od četiri odsto dok su Volkswagen putnička vozila i Škoda, pretrpeli pad isporuka od devet odsto.

Druga dva velika nemačka proizvođača, BMW i Mercedes-Benz, objavili su ranije tokom sedmice manji pad prodaje od 4,8 odsto i jedan odsto, respektivno. Obe ove kompanije su takođe ubrzale prodaju u četvrtom kvartalu usled otvaranja kineske privrede, mada su upozorili da bi veliki rast zaraženih među zaposlenima mogao da ugrozi proizvodnju.

Kada su u pitanju e-vozila, VW je zadržao vodeću poziciju u Evropi nakon što je zabeležio rast prodaje u ovom segmentu od 26 odsto, podržan rastom u Kini od oko 65 odsto.

VW planira da u 2023. godini prodaja e-vozila dostigne udeo od 11 odsto od ukupne prodaje, dok bi do 2030. trebalo da čini polovinu ukupne prodaje.

Akcije VW pale su na današnjem trgovanju 3,3 odsto na 124,5 evra.

Izvor: Reuters, Momentum