Američka maloprodaja, koja obuhvata ukupnu potrošnju u prodavnicama, restoranima i online, porasla je u aprilu 0,9 procenata u odnosu na prethodni mesec (konsenzus 0,8 odsto) , što je ujedno i rast od 8,2 odsto u odnosu na prošlu godinu. Glavni razlog za znatnu promenu u odnosu na prošlu godinu je inflacija koja je bila praktično i glavni uzrok rasta, a iako je ukupna potrošnja veća, potrošači nisu dobijali više za dodatni trošak.

Mesečni rast je predvođen većim obimima prodaje nameštaja, elektronike, odeće i restoranskih usluga (rast od 19,8 posto u odnosu na prošlu godinu), dok je cena sirove nafte pala u odnosu na prošli mesec usled smanjene potražnje (rast od 36,9 odsto u odnosu na april prošle godine).

Snažna ekonomija koja se vidi kroz solidan broj dodatih poslova dvanaesti mesec uzastopno, rast u maloprodaji koja sustiže inflaciju, i niska nezaposlenost sa stabilnom stopom učesnika na tržištu rada, daje Fed-u zeleno svetlo za dalje podizanje kamatnih stopa u cilju obuzdavanja inflacije sa smanjenim rizikom ulaska u recesiju.

Veliki maloprodajni lanci Home Depot i Walmart izbacili su juče rezultate za prvi fiskalni kvartal koji su ukazali na probleme s kojima se suočavaju kompanije u ovoj delatnosti. Uprkos rastu prosečne potrošnje kupaca u Home Depot-u za 11,4 procenata, zabeležen je pad ukupnog broja potrošača za 8,4 odsto usled povećanih cena. Kompanija Walmart je povećala prihode neznatno u odnosu na prošlu godinu, dok su smanjena operativna profitabilnost i projekcije za tekuću godinu prouzrokovale veliki pad cene akcija.

 

Izvor: WSJ, Momentum