Online prodaja na Crni petak u SAD porasla je 7,5 odsto na godišnjem nivou na rekordnih 9,8 milijardi dolara, saopštio je Adobe Analytics.

Ovaj rast potrošnje na Crni petak odražava sliku američkog potrošača koji je spremniji da troši nego 2022. godine, kada su cene goriva i hrane bile prilično visoke.

Iz Adobe-a su primetili da su impulsivne kupovine verovatno igrale izvesnu ulogu u rastu prodaje tokom Crnog petka pošto je 5,3 milijarde dolara online prodaje došlo preko kupovine putem mobilnih uređaja. Ovome je svakako doprinela činjenica da su influenseri i oglašavanje na društvenim mrežama olakšali potrošačima da troše putem mobilnih uređaja.

Ipak, kupci su ostali osetljivi na cene usled prošlogodišnje rekordne inflacije i kamatnih stopa. Prema anketi Adobe-a, prodaja u vrednosti od 79 miliona dolara došla je od potrošača koji su se odlučili za fleksibilni način plaćanja „kupi sada, plati kasnije“ , što je 47 odsto više u odnosu na prošlu godinu.

Crni petak je zadržao zamah od prethodnog dana (Dan zahvalnosti) kada je online prodaja iznosila 5,6 milijardi dolara, prema ranijoj analizi Adobe-a. Iz kompanije očekuju da je ukupna online prodaja preko vikenda iznosila oko deset milijardi dolara, da bi Sajber ponedeljak mogao da dostigne rekordnu prodaju od 12 milijardi dolara.

Mastercard analiza ovogodišnje prodaje Crnog petka pokazala je da je prodaja u prodavnicama porasla za nešto više od jedan odsto u odnosu na online prodaju koja je porasla za preko osam procenata u odnosu na prošlu godinu.

Izvor: CNBC, Momentum