Kineska kompanija specijalizovana za e-trgovinu, Alibaba, objavila je kvartalni rast prihoda niži od očekivanja usled pandemijskih mera i pogoršanih ekonomskih izgleda koji su uticali na slabiju potrošnju.
Pored niže aktivnosti kupaca nastale usled striktne politike vlade u borbi protiv covid-a, na pad prihoda Alibaba-e uticala je i sve oštrija konkurencija od kompanija poput Pinduoduo i Douyin – kineske verzije Tiktok-a, koje su se proširile segment e-trgovine i zauzele veći udeo na tržištu.
Prihod u periodu jul–septembar porastao je tri odsto na 207,18 milijardi juana, neznatano ispod očekivanja od 208,62 milijardi juana.
Kako je i najavila u proteklom kvartalu, uprava kompanije je fokus stavila na troškovnu efikasnost što je doprinelo rastu profitabilnosti iznad očekivanja.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) skočila je 15 odsto na 12,92 juana iznad konsenzusa od 11,62 juana. Prilagođeni EBITA iznosio je 36,16 juana, što predstavlja rast od 29 odsto, dok je margina skočila tri procentna poena na 17 odsto.
I dok je trgovački segment nastavio da trpi usled lošeg poslovnog ambijenta u Kini, segment cloud usluga je takođe zabeležio najsporiju stopu rasta od četiri odsto u odnosu na rast od deset odsto u prethodnom kvartalu.
Uprava nije dala prognozu za naredni period, ali je navela da pandemijske restrikcije i dalje prave probleme u logistici u pojedinim regionima u zemlji, te da očekuje nastavak rešavanja ovog pitanja u pozitivnom smeru. Takođe, navela je da potrošači ne kupuju više tako često kao ranije, što je pokazao i nedavni Dan samaca (11. novembar) kada je platforma zabeležila manji broj kupaca, ali uz porast bruto trgovačke vrednosti po potrošaču.
Akcije Alibabe na Njujorškoj berzi skočile su juče 7,8 odsto na 84,3 dolara, delimično i zbog najave uprave da će proširiti aktuelni program sticanja sopstvenih akcija za dodatnih 15 milijardi dolara.
Izvor: Reuters, Momentum