Najveći globalni e-trgovac i pružalac cloud usluga, Amazon, objavio je rezultate poslovanja za prvi kvartal iznad očekivanja, zahvaljujući rezanju troškova, dobrim prihodima cloud divizije i zavidnoj otpornosti maloprodajnog biznisa.
Prihod u periodu januar-mart skočio je 9,4 odsto na 127,4 milijarde dolara, iznad očekivanja od 124,7 milijardi dolara.
Operativni profit je dostigao 4,8 milijardi dolara, u odnosu na 3,7 milijardi dolara prošle godine i konsenzus od tri milijarde dolara. Dobit po akciji (EPS) je iznosila 0,31 dolar u odnosu na konsenzus od 0,21 dolar.
Kvartalni rezultati kompanije pokazuju da njeni napori u smanjivanju troškova počinju da daju rezultate. Operativni troškovi skočili su 8,7 odsto u kvartalu, što je njihov najsporiji rast u poslednjih najmanje deset godina. S druge strane, severnoamerički segment poslovanja postigao je operativni profit po prvi put od kraja 2021. godine, dok je međunarodno poslovanje ublažilo operativni gubitak koji je iznosio 1,2 milijarde dolara.
Niži troškovi doveli do oporavka operativnog rezultata Amazona (u mlrd USD)
Prodaja u cloud segmentu koji čini gro profitabilnosti kompanije porasla je 16 odsto na 21,4 milijarde dolara, iznad očekivanja tržišta, mada je ovo već peti kvartal zaredom kako rast na godišnjem nivou usporava. Pojedini analalitičari špekulišu da bi smanjena korporativna potrošnja na tehnologiju mogla ovaj segment ostaviti na jednocifrenim stopama rasta kasnije tokom godine. Operativni profit u segmentu oslabio je 21 odsto na 5,1 milijardu dolara.
Iz uprave su u razgovoru sa analitičarima nakon objavljenih rezultata napomenuli da „klijenti pokušavaju da optimizuju potrošnju na cloud usluge u teškim ekonomskim uslovima, a ovaj trend je nastavljen i u drugom kvartalu gde je stopa rasta cloud-a usporila pet baznih poena u odnosu na prvo tromesečje“.
Kada je u pitanju generalno stanje potrošača, uprava je saopštila da su kupci nastavili da se ponašaju oprezno u pogledu potrošnje s obzirom na visoku inflaciju, te da se više okreću nabavci jeftinije robe. Međutim, kompanija svetlu tačku nalazi u reklamnom biznisu koji je u prvom kvartalu zabeležio odličnu stopu rasta od 23 odsto na 9,51 milijardu dolara, kao i međunarodnoj prodaji, posebno u Evropi gde su, prema njenim rečima, splasli ekonomski pritisci.
Uprava u tekućem kvartalu očekuje prodaju u rasponu 127-133 milijarde dolara (prošle godine 121,2 milijarde dolara) i operativni profit u rasponu 2-5,5 milijardi dolara (prošle godine 3,3 milijarde dolara).
Akcije Amazona nakon objave rezultata skočile su skoro deset procenata, da bi potom predstavljeni slabi izgledi cloud poslovanja istopili sve dobitke i spustili akciju dva odsto na 107,5 dolara.
Izvor: Bloomberg, Amazon, Momentum