Najveći svetski maloprodajni lanac, Walmart, objavio je rezultate za fiskalni prvi kvartal i podigao očekivanja za čitavu godinu nakon što je veća potrošnja prehrambenih namirnica neutralisala slabiju tražnju za odećom i elektronikom.

Uprava je napomenula da „potrošači manje kupuju neesencijalnu robu, čekaju promociju za skuplje artike i okreću se proizvodima sa nižom cenom“, ali i da je prosečan potrošač „iznenađujuće otporan“ u trenutnim uslovima verovatno zbog boljeg finansijskog zdravlja u odnosu na period pre pandemije.

Prihod u periodu februar-april skočio je 7,6 odsto na 152,3 milijarde dolara što je bilo iznad konsenzusa od 147,9 milijardi dolara.

Uporediva prodaja na američkom tržištu porasla je 7,4 odsto, nešto slabije u odnosu na prethodna dva kvartala kada je beležena stopa veća od osam odsto.

E-trgovina je rasla stopom od 27 procenata i ovaj rezultat predstavlja suprotnost u odnosu na Targetov pad online prodaje u istom periodu od 3,4 odsto, a podstakli su ga kućna dostava i preuzimanje ispred prodavnica.

Kada je profitabilnost u pitanju, bruto margina je iznosila 23,7 odsto i bila je neznatno niža u odnosu na prošlu godinu pre svega usled prodajnog miksa. Prilagođena dobit po akciji (EPS) porasla je 13 procenata na 1,47 dolara, iznad konsenzusa od 1,32 dolara.

Neznatno usporavanje rasta prodaje Walmarta u fiskalnom 1Q

Izvor: CNBC

Uprava u tekućem kvartalu očekuje neto prodaju veću za oko četiri odsto mimo kursnih razlika, dok se prilagođeni EPS očekuje u rasponu 1,63-1,68 dolara (konsenzus 1,70 dolara).

Na nivou čitave godine sada se očekuje rast konsolidovane neto prodaje od 3,5 odsto (ranije 2,5-3,0 odsto), odnosno prilagođena dobit po akciji (EPS) u rasponu 6,10-6,20 dolara, što je u skladu sa očekivanjima tržišta.

Uprava je navela da je visoka i uporna inflacija „jedan od ključnih faktora koji stvaraju neizvesnost za kompaniju za drugu polovinu godine”.

Akcije Walmart-a na jučerašnjem trgovanju porasle su 1,3 odsto na 151,5 dolara, dok od početka godine registruju rast od oko sedam procenata.

Izvor: CNBC, Walmart, Momentum