Najveći svetski maloprodajni lanac, Walmart, objavio je rezultate poslovanja za fiskalni treći kvartal koji su bili iznad očekivanja, ali i upozorio na slabiji potrošački sentiment u predstojećoj prazničnoj sezoni.

Uprava je saopštila da je „splašnjavanje“ sentimenta počelo u oktobru, a da se od tada beleži „pomalo neujednačena“ prodaja. Stoga kompanija malo opreznije procenjuje stanje američkog potrošača u odnosu na pre tri meseca. Ovo bi prema navodima uprave moglo biti posledica većih kamata i cene zadužvanja, ponovnog početka plaćanja studentskih kredita ili neuobičajenih vremenskih prilika.

Kao i ranije, iz kompanije navode da prosečan potrošač nastavlja da ekonomiše kako bi zadovoljio osnovne potrebe, veoma pozitivno odgovara na promocije, ali da se blagi oporavak diskrecione potrošnje beleži od novembra.

Iz kompanije očekuju da će u narednom periodu biti dosta slabiji inflacioni pritisci i da je inflacija osnovne potrošne robe već počela da se normalizuje, a i da opada cena generalne trgovačke robe.

Nastavljen trend slabljenja rasta uporedive prodaje 

Izvor: Walmart

Uporediva prodaja u periodu avgust-oktobar porasla je 4,9 odsto (konsenzus 3,2 odsto), uz doprinos većeg broja transakcija od 3,4 odsto i većeg prosečnog računa za 1,5 odsto.

Prihod u kvartalu porastao je 5,2 odsto na 160,8 milijardi dolara, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) povećana dva odsto na 1,53 dolara, a oba podatka su bila neznatno iznad očekivanja.

Ponovo su snagu američke prodaje nosile prehrambene namirnice, te kategorije zdravlja i zdrave hrane, dok je generalna trgovačka roba zabeležila „blagi pad“ prodaje.

Kompanija sada očekuje rast prodaje u fiskalnoj godini od 5-5,5 odsto u odnosu na prethodnu prognozu 4-4,5 odsto, ali ispod konsenzusa od 5,6 odsto.

Takođe, prilagođeni EPS se očekuje u rasponu 6,40-6,48 dolara (konsenzus 6,48 dolara) u odnosu na raniju prognozu od 6,36-6,46 dolara.

Akcije kompanije na objavu rezultata u četvrtak pale su preko osam procenata, dok su od početka godine u plusu od nepunih 10 odsto.

Izvor: FT, Walmart, Momentum