Nemački proizvođač sportske opreme, Adidas, najavio je danas da bi kompanija u tekućoj godini mogla pretrpeti minus u poslovanju, usled gubitka Yeezy brenda nakon što je prekinuta poslovna saradnja sa reperom Kanje Vestom.

Visoke zalihe Yeezy brenda mogle bi kompaniji u tekućoj godini smanjiti prihod za oko 1,2 milijarde evra i operativni profit za oko 500 miliona evra, navela je kompanija, uz očekivanje da će valutno neutralni pad prihoda ove godine dostići visoku jednocifrenu stopu.

U saopštenju se navodi da ukoliko kompanija odluči da ne prenameni bilo koji od postojećih Yeezy proizvoda u budućnosti, to bi moglo doneti dodatni udarac na operativni profit od 500 miliona evra. Pored ovoga, Adidas koji je u novu godinu stupio sa novih direktorom očekuje jednokratni trošak do 200 miliona evra kao posledica strateškog repozicioniranja u cilju podizanja profitabilnosti u 2024. godini.

Ukoliko se svi ovi scenariji ostvare, kompanija navodi da bi u 2023. godini mogla da pretrpi operativni gubitak od 700 miliona evra.

Prema preliminarnim podacima, Adidas je u prošloj godini zabeležio rast prodaje od šest odsto na 22,5 milijardi evra, dok je mimo kursnih razlika stopa rasta iznosila tek jedan odsto. Bruto margina je pala 3,4 procentna poena na 47,3 odsto, dok je operativni profit iznosio 669 miliona evra u odnosu na skoro dve milijarde evra u prethodnoj godini.

Akcije Adidasa oslabile su na današnjem trgovanju 11 odsto na 139 evra, nakon što su izgubile polovinu vrednosti u proteklih godinu i po dana.

Izvor: Adidas, Momentum