Softverska kompanija Adobe dala je skromna očekivanja za narednu poslovnu godinu, razočaravši investitore koji su očekivali da će alati sa generativnom veštačkom inteligencijom (AI) brzo podstaći prihode kompanije.

Uprava kompanije očekuje da će u 2024. godini prihod dostići oko 21,4 milijarde dolara, ispod konsenzusa od 21,7 milijardi dolara. Prilagođena dobit po akciji (EPS) se očekuje na nivou konsenzusa od 18 dolara.

Analitičari Adobe vide kao jednu od prvih softverskih kompanija koja bi mogla imati koristi od pomame za tehnologijom generativne veštačke inteligencije, koja na osnovu zahteva generiše jedinstven tekst i slike. Poslednjih meseci, kompanija je najavila novu verziju svog AI modela, Firefly, podigla cene i fokusirala oktobarsku korisničku konferenciju na ovu tehnologiju. Takođe, navela je „značajno povećanje prodaje novog Firefly-a” kod velikih kupaca.

Kompanija bez očekivanja ubrzanog rasta u narednoj godini 

Izvor: Adobe

Međutim, novi godišnji stalni prihod u segmentu Digital Media, koja obuhvata alate poput Photoshop-a i Illustrator-a, uprava u 2024. očekuje na oko 1,9 milijardi dolara, ispod konsenzusa tržišta od 2,02 milijarde dolara. Ovaj pokazatelj, koji predstavlja meru godišnje prodaje putem pretplate, razočarao je investitore koji su oborili akcije nakon objave rezultata više od šest procenata.

Adobe je u fiskalnom četvrtom kvartalu zabeležio rast prihoda od 11,5 odsto na 5,05 milijardi dolara, neznatno iznad konsenzusa od 5,02 milijarde dolara. Prihod u segmentu Digital Media porastao je 13 odsto na 3,72 milijarde dolara, dok je segment Digital Experience doneo rast od 10 odsto na 1,27 milijardi dolara.

Prilagođeni EPS proastao je 18,6 odsto na 4,27 dolara i bio je iznad konsenzusa od 4,14 dolara.

Kada je u pitanju preuzimanje dizajnerske platforme Figma, koje traje duže od godinu dana, ono je i dalje zaglavljeno kod evropskih i britanskih regulatora, dok američko Ministarstvo pravde priprema tužbu kako bi blokiralo ovaj posao vredan 20 milijardi dolara.

Odvojeno od objave rezultata, kompanija je u podnesku Komisiji za hartije od vrednosti navela da se više od godinu dana nalazi pod istragom američke Federalne komisije za trgovinu u vezu sa praksom otkazivanja pretplate. Navodi se da bi „rešavanje ovog pitanja moglo uključiti značajne troškove i kazne i imati materijalni uticaj na finansijske rezultate kompanije“.

Uprkos korekciji protekle sedmice, akcije Adobe-a od početka godine nose prinos od oko 74 procenta.

Izvor: Bloomberg, Adobe, Momentum