Američki proizvođač aviona, Boeing, ponovo je zadobio negativnu pažnje javnosti nakon što je avio-prevoznik Alaska Airlines doživeo strukturni kvar na modelu MAX 9.

Boeing-u su bile potrebne godine da sanira probleme na liniji uskotrupnih aviona modela MAX koji su bili prizemljeni od marta 2019. do novembra 2020. godine posle dve katastrofalne nesreće.

Ovaj put ishod nije bio fatalan s obzirom da je na avionu otpao deo trupa, dok ga je posada uspešno prizemljila sa tek neznatnim povredama nekolicine putnika.

Američka Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) naredila je u subotu kompanijama da prizemlje oko 171 model MAX 9 aviona i da sprovedu inspekciju.

Agencija Evropske unije za bezbednost vazduhoplovstva (EASA) takođe je naredila da se prizemlje avioni, ali je potom zaključila da nijedna evropska avio-kompanija ne poseduje modele MAX-9 u svojoj floti.

Alaska Airlines poseduje 65 modela ovog aviona i okončala je inspekciju nad oko četvrtinom ovih aviona i nije pronašla ništa zabrinjavajuće.

Analitičari procenjuju da širom sveta leti oko 220 aviona ovog modela, dok je isporučeno ukupno 1.400 MAX modela. U tekućoj godini Boeing je trebalo da isporuči oko 30 MAX-9 modela od ukupno 540 modela 737.

Akcije Boeing-a sredinom trgovačkog dana beleže pad od oko osam procenata na oko 230 dolara.

Izvor: WSJ, Momentum