Najveća svetska kompanija i proizvođač iPhone-a, Apple, objavila je kvartalne rezultate iznad očekivanja, zabeleživši i četvrti kvartal zaredom pad realizacije.

Kompanija je u fiskalnom četvrtom kvartalu registrovala pad prihoda od 0,7 odsto na 89,5 milijardi dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 89,28 milijardi dolara.

Svi hardverski proizvodi, osim iPhone-a, zabeležili su pad realizacije, dok su iPad i Mac pretrpeli veliko smanjenje prihoda.

Prihod od prodaje iPhone-a porastao je 2,8 odsto na 43,8 milijardi dolara, što je bilo u skladu sa očekivanjima. Ovaj period obuhvatio je samo jednu nedelju prodaje modela iPhone 15 koji se prema rečima uprave prodaje bolje od prethodnika, dok su modeli Pro i Pro Max usled jake tražnje imali uska grla u snabdevanju komponentama.

Prihod od prodaje Mac kompjutera oslabio je 33,8 odsto na 7,61 milijarde dolara i bio je znatno ispod konsenzusa od 8,63 milijarde dolara, pre svega usled činjenice da su tek tokom oktobra lansirani laptop MacBook Pro i iMac. Ipad je registrovao pad prodaje od 10,3 odsto na 6,43 milijarde dolara, ali je bio iznad očekivanja od 6,07 milijardi dolara.

Rast segmenta usluga nije sprečio novi pad prihoda kompanije 

Izvor: SixColors

Ostali proizvodi, koji obuhvataju prodaju Apple Watch-a, slušalica, zvučnika…doneli su za 3,4 odsto slabiju prodaju od 9,32 milijarde dolara (konsenzus 9,43 milijarde dolara).

Usluge su ponovo bile najsvetlija tačka u kvartalu sa realizacijom od 22,31 milijardu dolara (konsenzus 21,35 milijarde dolara), što predstavlja stopu rasta od 16,3 odsto.

Posmatrano po regionima, kinesko tržište je palo 2,5 odsto na 15,08 milijardi dolara, ali je poraslo mimo kursnih razlika. Kompanija je imala četiri od pet telefona na listi najprodavanijih u urbanim područjima Kine čime je razvejala strahove od uticaja povratka Huawei-ja na tržište. Evropsko tržište je oslabilo 1,5 odsto na 22,46 milijardi dolara, dok se nacionalno tržište, posle tri kvartala pada vratilo na staze rasta, istina sa skromnom stopom od 0,8 odsto na 40,12 milijardi dolara.

Kada je profitabilnost u pitanju, kompanija je u kvartalu ostvarila rast dobiti po akciji (EPS) od 13,2 odsto na 1,46 dolara, iznad konsenzusa od 1,39 dolara. Bruto margina je dostigla 45,2 odsto, iznad očekivanih 44,5 odsto.

Apple još od pandemije ne daje formalne prognoze poslovanja, ali je najavio da će praznični kvartal biti „sličan prošlogodišnjem“, dok je tržište očekivalo prihod od nepune 123 milijarde dolara sa stopom rasta od oko pet odsto.

Akcije kompanije pale su u produženom trgovanju 3,5 odsto na 171,3 dolara, dok u 2023. beleže rast od 31,8 odsto.

Izvor: CNBC, Reuters, Momentum