Nakon što je krajem jula smanjio poslovne izglede na nivou godine, nemački Bayer je objavio detaljne finansijske izveštaje za drugo tromesečje i prvu polovinu godine.

Prodaja u kvartalu pala je 8,2 odsto na 11,04 milijarde evra, dok je EBITDA pre specijalnih stavki bio niži za četvrtinu i iznosio 2,53 milijarde evra.

Glavni razlog slabijih rezultata ali i smanjenih očekivanja jeste agrohemijski biznis za koji se u tekućoj godini prognozira pad od pet odsto usled nižih cena glifosata, dok će prodaja u farmaceutskom segmentu verovatno ostati nepromenjena u odnosu na prošlu godinu.

Bayer je prethodno očekivao rast prodaje u agrohemijskom biznisu od tri odsto, ali su cene proizvoda na bazi glifosata, nakon prošlogodišnjih rekordnih nivoa, ostale neočekivano niske. To je uticalo na veoma slabe rezultate biznisa sa herbicidima, naročito na tržištu Severne i Latinske Amerike.

Svetla tačka u ovoj diviziji bio je segment semena kukuruza koji je zabeležio rast prodaje od 11 odsto, što je neutralisalo slabiju tražnju za semenom soje, pamuka i povrća.

Kompanija sada očekuje rast jedino u najmanjoj poslovnoj diviziji Consumer Health 

Izvor: Bayer

Farmaceutska divizija je nastavila da posrće nakon što su noseći lekovi, poput Xarelta, izgubili ekskluzivitet. Povećana tražnja za lekom protiv kancera, Bubeqa, i novi lek za bubrege Kerendia pomogli su u neutralisanju negativnog uticaja u drugom tromesečju, ali je kompanija i u ovom segmentu poslovanja neznatno smanjila izglede.

Bayer-ova najmanja divizija koja obuhvata suplemente i lekove koji se prodaju bez recepta (Consumer Health) ostala je najbrže rastuća. Uprava kompanije u ovom segmentu poslovanja zadržala je prognozu godišnjeg rasta od pet odsto.

Sveukupno posmatrano, uprava kompanije u 2023. očekuje pad prodaje od 2-3 odsto na 48,5-49,5 milijardi evra, dok se prilagođeni EBITDA očekuje u rasponu 11,3-11,8 milijardi evra u odnosu na raniju prognozu od najmanje 12,5 milijardi evra.

Loše drugo tromesečje predstavlja prvi izveštaj nove uprave od koje ulagači očekuju da razdvoji prilično nehomogene divizije, a špekulisalo se o odvajanju segmenta Consumer Health. Prethodna uprava, koja je kompanija uvukla u velike probleme preuzimanjem Monsanta 2018. godine, jako se protivila ovim promenama.

Akcije Bayer-a na današnjem trgovanju beleže blagi pad na 52,2 evra, i nalaze se u nevelikom plusu u 2023. godini.

Izvor: Bloomberg, Bayer, Momentum