Nemački proizvođač automobila, BMW, saopštio je da je na putu da ove godine ostvari plan blagog rasta prodaje uprkos padu tražnje u prvom tromesečju.

Ova kompanija je u periodu januar-mart isporučila oko 588 hiljada vozila, što predstavlja smanjenje od 1,5 odsto u odnosu na prošlu godinu.

Jedino tržište koje je zabeležilo rast bilo je američko, sa isporukom vozila većom za 10 procenata. Prodaja u Kini pala je 6,6 odsto, ali iz uprave napominju da očekuju stabilizaciju kineske privrede tokom godine.

Blagi pad prodaje na evropskom tržištu pripisan je postojećim sankcijama prema ruskom tržištu.

BMW je sledio rivala VW koji je takođe zabeležio pad isporuka u prva dva meseca, ali je ostvario rast i na severnoameričkom i kineskom tržištu.

Uprava BMW-a i dalje je uverena oko plana kompanija u tekućoj godini uprkos kako je navedeno „izazovnom poslovnom okruženju“.

Kompanija očekuje veliki doprinos rastu u tekućoj godini od strane električnih vozila (EV) koja su u prvom kvartalu registrovala skok prodaje za 83 odsto.

Akcije BMW-a na današnjem trgovanju zabeležile su rast od 2,3 odsto na 100,9 evra dok od početka godine registruju plus od oko 21 odsto.

Izvor: Reuters, Momentum