Nemački proizvođač automobila, BMW, objavio je rast profitabilnosti u trećem tromesečju iznad očekivanja, dok su prodaja premium i e-vozila na putu da postignu godišnji plan uprave.

Prihodi u kvartalu porasli su 3,4 odsto na 38,5 milijardi evra, što je bilo iznad konsenzusa od 37,42 milijarde evra. Kao što je od ranije poznato, kompanija je u kvartalu isporučila skoro šest odsto više vozila u odnosu na prošlu godinu.

Nakon što su popustili problemi u lancima snabdevanja, BMW je u Evropi zabeležio rast isporuka od 12,4 odsto, a u SAD je prodaja skočila 7,6 odsto. Međutim, kinesko tržište zabeležilo je pad od 1,8 odsto, u velikoj meri kao posledica orijentacije tržišta mahom na električna vozila.

Operativna margina u auto diviziji porasla je 0,9 procentnih poena na 9,8 odsto (konsenzus 9,63 odsto), dok je u prvih devet meseci iznosila 10,3 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 8,7 odsto.

Slobodan novčani tok (FCF) u auto segmentu porastao je 24,3 odsto na 2,62 milijarde evra, dok je u prvih devet meseci dostigao 5,76 milijardi evra, što je veoma blizu godišnje prognoze uprave od šest milijardi evra.

BMW zadržao očekivanja za operativnu marginu koja su podignuta u avgustu

Izvor: BMW

Uprava je zadržala godišnju prognozu operativne margine koja je u avgustu podignuta na 9-10,5 odsto, te i dalje očekuje solidan rast isporuka u auto diviziji.

Prodaja e-vozila dostigla je u trećem kvartalu udeo od 15,1 odsto, čime je premašen plan uprave od 15 procenata do kraja godine. U prvih devet meseci prihodi od e-vozila dostigli su udeo u ukupnoj realizaciji od 13,4 odsto.

Govoreći o cenovnom ratu pre svega u Kini, iz uprave BMW-a su naglasili da kompanija nema interes u smanjivanju cena kao njeni konkurenti. Ovaj stav je u velikoj meri posledica trenutnih narudžbina koje su „veoma jake“ i dale su upravi samouverenost u pogledu dobrog starta naredne godine.

Akcije BMW-a oporavile su se u petak nakon objave dva odsto, dok danas beleže blagi rast na 93,5 evra.

Od početka godine akcije kompanije su u plusu oko 12 odsto i prošle su mnogo bolje od Mercedesa i Volkswagen-a koji beleže pad od šest odnosno 10 odsto, respektivno.

Izvor: Bloomberg, Reuters, Momentum