Nemački proizvođač automobila, BMW, objavio je rezultate poslovanja za period april-jun, te spustio očekivanja obima prodaje na nivou cele godine.

Prihod u periodu porastao je 21,6 odsto na 34,77 milijarde evra, dok su isporuke vozila pale 19,8 odsto na 563,2 hiljade. Kompanija je zabeležila operativni profit od 3,43 milijardi evra (konsenzus 3,20 milijardi evra), što predstavlja rast od 31,5 odsto na godišnjem nivou. Operativna margina u auto segmentu pala je na 8,2 procenta, ali pre svega kao posledica efekata pune konsolidacije kineske podružnice (12 odsto mimo ovog uticaja).

Evropsko tržište je zabeležilo je pad isporuka u prvih šest meseci od 14,0 procenata i čini najveći udeo u ukupnoj prodaji od 37 odsto. Kinesko tržište je pretrpelo pad prodaje od 18,9 odsto (udeo od 33 odsto), dok je na američkom tržištu pad isporuka bio 9,1 odsto (udeo od 18 odsto).

Uprava je zadržala ranije data očekivanja za tekuću godinu u pogledu operativne margine koja se očekuje u rasponu 7-9 posto, ali je upozorila na „povećane ekonomske poteškoće koje dolaze, kao i na postojeće probleme sa lancima snabdevanja“. Kompanija sada očekuje manji obim isporuka vozila ove godine, ali da će više cene automobila i dobar asortiman modela da neutrališu pad prodaje.

Izvor: BMW, Momentum