Matična kompanija Google-a, Alphabet, objavila je kvartalne rezultate poslovanja koji su bili iznad očekivanja, ali je usporavanje segmenta cloud usluga razočaralo investitore i donelo oštar pad akcija.
Prihod u periodu jul-septembar skočio je 11,1 odsto na 76,8 milijardi dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 75,8 milijardi dolara.
Dvocifrena stopa rasta poslovanja dolazi nakon četiri vezana tromesečja anemičnog poslovanja kao posledica slabljenja tržišta oglašavanja i pojačane konkurencije od strane TikTok-a.
Reklami prihodi u kvartalu skočili su 9,5 odsto na 59,65 milijardi dolara, dok je u okviru njih YouTube registrovao rast prihoda od 12,5 odsto na 7,95 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 7,81 milijardu dolara. Uprava je navela da je format Shorts, kao odgovor na TikTok, dostigao 70 milijardi dnevih pregleda u odnosu na oko 50 milijardi početkom godine. Pretraživač je doneo prihod od 44,0 milijarde dolara, uz rast od 11,3 odsto i iznad konsenzusa od 43,2 milijarde dolara.
Prvi rast prihoda Alphabet-a dvocifrenom stopom u zadnjih pet kvartala
Segment cloud poslovanja zabeležio je rast prihoda od 22 odsto na 8,41 milijardu dolara, što je bilo ispod očekivanja od 8,64 milijarde dolara. Operativni profit u segmentu dostigao je 266 miliona dolara, ispod konsenzusa od 434 miliona dolara i slabije od rezultata iz prethodnog tromesečja.
Ovaj segment poslovanja u kojem se kompanija takmiči pre svega sa Amazonom i Microsoft-om još više je dobio na značaju sa širenjem primenjene veštačke inteligencije s obzirom da se mnoge kompanije okreću ovim uslugama. Uprava kompanije je u razgovoru sa analitičarima navela da je rast cloud-a „ostao snažan u svim geografskim oblastima, industrijama i proizvodima“, ali da stopa širenja „odražava napore u pogledu optimizacije kupaca“, što je fraza koja se generalno koristi da opiše situaciju kada klijenti smanjuju potrošnju.
Inovativni biznisi kompanije, u koje spadaju naučni centar Verily i projekat autonomnih vozila Waymo, zabeležili su prihod od 297 miliona dolara uz sličan operativni gubitak kao i prošle godine od 1,2 milijarde dolara.
Kada je profitabilnost kompanije u pitanju, dobit po akciji (EPS) skočila je 46 odsto na 1,55 dolara i bila je iznad očekivanja od 1,45 dolara. Operativni profit u periodu porastao je 24,6 odsto na 21,3 milijarde dolara, dok je margina skočila 3,1 procentni poen na 27,9 odsto.
Akcije Alphabet-a na početku trgovačkog dana beleže pad od skoro devet procenata, ali su u 2023. godini i dalje u plusu od oko 44 odsto.
Izvor: CNBC, Alphabet, Momentum