Američki proizvođač gaziranih napitaka, Coca-Cola, objavio je kvartalne prihode iznad očekivanja nakon što su potrošači nastavili da kupuju proizvode kompanije po povećanim cenama.
Prihod u periodu oktobar-decembar porastao je 6,9 odsto na 10,8 milijardi dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 10,65 milijardi dolara. Rast organskih prihoda, koji izuzima preuzimanja i otuđenja delova biznisa, iznosio je 12 odsto, iznad konsenzusa od 8,8 odsto.
Ovaj rast došao je pre svega kao posledica skoka cena u miksu proizvoda od devet odsto, iznad očekivanja tržišta, dok je naturalni obim prometa bio veći za dva odsto. Coca-Cola je objavila znatno bolje rezultate od glavnog rivala, kompanije PepsiCo, koji je zabeležio pad prodaje s obzirom da su više cene oborile naturalni promet za četiri odsto.
Rast prihoda kompanije i dalje uglavnom dolazi od rasta cena
Coca-Cola je na severnoameričkom tržištu zabeležila pad obima prometa od jedan odsto, EMEA region je zabeležio rast od jedan odsto, a južnoameričko tržište skok od četiri odsto.
Kompanija je pad naturalnog prometa na severnoameričkom tržištu delimično povezala sa slabijom potražnjom među niskoplatežnim potrošačima. Uprava pokušava da zaustavi i dugoročni trend pada gaziranih napitaka nudeći pića bez šećera i prilagođavanjem veličine prodajnih paketa.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) u kvartalu porasla je 10 odsto i bila je u skladu sa očekivanjima od 0,49 dolara. Operativni profit skočio je 10 odsto, dok je na nivou čitave godine porastao četiri procenta.
Operativni novčani tok (OCF) u 2023. godini porastao je pet odsto na 11,6 milijardi dolara, dok je slobodan novčani tok (FCF) porastao dva odsto na 9,7 milijardi dolara.
Uprava kompanije očekuje usporavanje rasta cena proizvoda u narednom periodu, ali i rast organskih prihoda u 2024. godini od 6-7 odsto, što je iznad konsenzusa od 5,9 odsto (12 odsto u 2023. godini). Rast prilagođenog profita se očekuje u rasponu 4-5 odsto u odnosu na konsenzus od 4,5 odsto.
Akcije Coca-Cole blago su pale na današnjem trgovanju na 59,4 dolara, dok u poslednjih godinu dana beleže minus od 1,5 odsto.
Izvor: Reuters, Coca-Cola, Momentum