Odlična letnja turistička sezona omogućila je američkom avio-prevozniku Delta Air Lines profit u trećem tromesečju od 1,11 milijardi dolara, a kompanija očekuje da će prihod nastaviti da raste i tokom praznične sezone.

Profit u periodu jul-septembar povećan je 59 procenata, nakon što su snažna prodaja karata, posebno premium sedišta i međunarodnih letova, pomogla kompaniji da neutrališe veće troškove rada.

Uprava kompanije je izvestila o „veoma dobrim“ trendovima kada su u pitanju rezervacije za prazničnu sezonu, ocenivši da je „domaće tržište solidno, a međunarodno zaista snažno“.

Delta je povećala kapacitet u avionima za čak 16 odsto, uspevši da popuni sva dodatna mesta. Putnici su u prošlom kvartalu preleteli 64 milijarde milja ovom avio-kompanijom, što je povećanje od 17 odsto i popunili 88 odsto mesta na prosečnom letu, što je procentni poen bolje nego prošlog leta.

Prihod od prodaje karata u glavnoj kabini porastao je 12 procenata odnosno 17 odsto za premium mesta. Deltin program lojalnosti doneo je prihod veći za 21 odsto.

Dobit po akciji (EPS) u trećem kvartalu, prilagođena za jednokratne stavke, iznosila je 2,03 dolara po akciji, iznad konsenzusa od 1,95 dolara. Prihod je porastao za 11 odsto na 15,49 milijardi dolara, takođe nadmašivši očekivanja.

Za četvrti kvartal Delta je saopštila da će prihodi porasti za čak 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu i da će EPS iznositi između 1,05 i 1,30 dolara po akciji. Analitičari su očekivali 1,09 dolara.

Uprava profit na nivou godine očekuje u rasponu 6,00-6,25 dolara, iznad prethodne prognoze od 5-6 dolara date u junu.

Kratkoročni izgledi bili bi još bolji da se nije desio nedavni porast cene kerozina, ali iz uprave napominju da Delta i druge kompanije mogu da dovoljno podignu cene kako bi pokrili svako povećanje troškova goriva.

Akcije Delte u pred-trgovanju beleže rast veći od dva odsto na 36,75 dolara, nakon što su prethodno od početka godine porasle skoro 10 procenata.

Izvor: AP, Momentum