Američki prodavac sportske opreme, Foot Locker, zabeležio je snažan oporavak akcija nakon objave kvartalnih rezultata, koji su vratili nadu investitorima da restrukturiranje kompanije počinje da se isplaćuje.
Kompanija je u fiskalnom prvom kvartalu koji je završen 4. maja zabeležila pad prihoda od 2,8 odsto na 1,88 milijardi dolara, u skladu sa konsenzusom tržišta, dok je uporediva prodaja oslabila 1,8 odsto, što je dosta bolji učinak od očekivanog pada od 3,1 odsto. Negativan uticaj od 2,2 procentna poena na uporedivu prodaju doneo je nastavak repozicioniranja brenda Champs Sports.
Dobit po akciji (EPS) od 0,22 dolara bila je znatno niža u odnosu na prošlogodišnjih 0,70 dolara, ali iznad očekivanih 0,12 dolara. Bruto margina je smanjena za 120 baznih poena, pre svega usled smanjenja broja prodajnih mesta (neto zatvoreno 33 prodajna mesta).
Na kraju kvartala kompanija je imala trgovačke zalihe na nivou od 1,66 milijardi dolara, što predstavlja smanjenje od 5,6 odsto na godišnjem nivou.
Kompanija beleži pad zaliha na godišnjem nivou (u mlrd RSD)
Na nivou čitave godine kompanija je potvrdila očekivani EPS u rasponu 1,50-1,70 dolara u odnosu na konsenzus od 1,57 dolara. Takođe, očekivani rast prodaje u postojećim radnjama zadržan je u rasponu 1-3 odsto u odnosu na konsenzus od 1,5 odsto. Slabija sniženja u poređenju sa prošlom godinom trebalo bi da donesu bruto marginu od 29,8-30,0 odsto.
Kompanija je navela da je njena strategija „Lace Up“ počela da daje rezultate, nakon što je u proteklom periodu bila fokusirana na potrošače slabije kupovne moći koji su podneli najveći teret inflacije. Pritisak na rezultate u prošlosti donosili su i partneri, poput NIKE-a, koji su povlačili sa rafova nove modele, što je sada prošlost jer se još u prazničnom kvartalu kompanija vratila rastu sa NIKE-om.
Uprava kompanije je saopštila da su, iako je njen prosečan protrošač i dalje pod uticajem inflacije, prosečne prodajne cene tokom kvartala rasle, dokazujući da su klijenti spremni da plate punu cenu za pravi proizvod. Kompanija je u kvartalu redizajnirala mobilnu aplikaciju, za koju uprava kompanije očekuje da pospeši aktivnost kupaca, premda i dalje fizičke radnje čine oko 80 odsto prodaje.
U sklopu restrukturiranja, kompanija je u aprilu predstavila „prodavnicu budućnosti“ koja nema dodirnih tačaka sa starim formatom Foot Locker-a i koji će biti model za nastavak redizajna maloprodajne mreže za koju se očekuje da „podigne nivo zadovoljstva potrošača“. U narednih nekoliko godina kompanija planira da inovira dve trećine lokacija Foot Lockera i brenda Kids FL.
Takođe, uprava planira da program lojalnosti FLX Rewards lansira u tekućem kvartalu, nakon što je testiranje pokazalo dobre rezultate. Svega petina transakcija kompanije se odvija kroz program lojalnosti, u poređenju sa 60-80 odsto u maloprodajnom sektoru.
Akcije Foot Locker-a zabeležile su juče rast od 15 odsto na 25,9 dolara, dok su od početka godine u minusu od oko 17 procenata.
Izvor: CNBC, Momentum