Američki prodavac sportske opreme, Foot Locker, objavio je rezultate poslovanja za fiskalni četvrti kvartal iznad očekivanja tržišta, ali i lošiju prognozu za tekuću fiskalnu godinu u kojoj uprava očekuje „resetovanje poslovanja“ i pozicioniranje kompanije za rast od naredne godine.

Nova uprava saopštila je da je „obnovljen“ i revitalizovan odnos sa NIKE-om, uključujući naglasak na kako je navedeno „kulturu nošenja patika“. Kompanija od septembra posluje pod novim rukovodstvom koje je posvetilo značajno vreme kako bi se revitalizovalo partnerstvo sa NIKE-om koji se udaljio od veleprodajnih kanala i fokusirao se na izgradnju direktne prodaje.

Međutim, NIKE je u proteklom fiskalnom kvartalu, koji je završen 30. novembra, zabeležio rast prihoda od veleprodaje od 19 odsto, nakon stagnacije u prethodnih nekoliko kvartala. Ovo pokazuje da je NIKE time pokušao da ublaži problem visokih zaliha koje su postale najosetljivije pitanje u čitavom sektoru. Zalihe Foot Locker-a na kraju kvartala iznosile su 1,64 milijarde dolara, što je oko 30 odsto više u odnosu na prošlu godinu, ali ipak neznatno manje u odnosu na prethodni kvartal.

Zalihe Foot Locker-a pale tek neznatno na kvartalnom nivou (u mlrd USD)

Tokom prazničnog tromesečja, koji se završen 28. januara, Foot Locker je zabeležio prihod od 2,34 milijarde dolara, neznatno slabije nego godinu dana ranije, ali iznad konsenzusa od 2,14 milijardi dolara.

Profit u periodu iznosio je 19 miliona dolara, odnosno 20 centi po akciji, u poređenju sa 103 miliona dolara odnosno 1,02 dolara po akciji godinu dana ranije. Prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila je 0,97 dolara, značajno iznad konsenzusa od 0,50 dolara.

U tekućoj fiskalnoj godini, koja uključuje jednu dodatnu nedelju, Foot Locker očekuje da prodaja i uporediva prodaja budu niže za 3,5-5,5 odsto, sa prilagođenim EPS-om od 3,35-3,65 dolara, znatno ispod konsenzusa od 4,08 dolara.

Foot Locker planira da zatvori oko 400 prodavnica sa lošijim prodajnim rezulatima do 2026. godine, ali i da otvori oko 300 prodajnih mesta novog formata. Kompanija očekuje da udeo NIKE-a u prodaji do 2026. padne na 55-60 odsto sa trenutnih 70 procenata uz prosečan rast prihoda od 5-6 odsto. Rast prilagođenog EPS-a se očekuje u rasponu 20-25 odsto na godišnjem nivou.

Ulagači su se mahom skoncentrisali na razočaravajuću prognozu ovogodišnjih rezultata pa su akcije kompanije od velikog plusa u pred-trgovanju pale do kraju trgovačkog dana skoro šest odsto na 39,8 dolara.

Izvor: CNBC, Foot Locker, Momentum