Švedski H&M objavio je kvartalne rezultate poslovanja koji su pokazali rast profitne margine u periodu, što je povećalo izglede za pozitivan preokret u poslovanju ove kompanije uprkos činjenici da je u septembru pretrpela pad prodaje usled neuobičajeno toplog vremena.

Kompanija je saopštila da se program uštede u troškovima nastavlja „punom parom“ te da ostaje cilj da se dostigne operativna margina od 10 odsto u narednoj godini.

U trećem fiskalnom kvartalu operativna margina je dostigla osam procenata u odnosu na dva odsto prošle godine, nakon što je kompanija u prvi plan stavila profitabilnost i upravljanje zalihama pre nego prodaju.

Operativni profit u trećem tromesečju dostigao je 4,74 milijarde švedskih kruna (431 milion dolara) u odnosu na 902 miliona kruna prošle godine, što je bilo neznatno iznad konsenzusa od 4,72 milijarde kruna.

Istina, prošlogodišnji loš rezultat sadržao je jednokratni trošak od 2,1 milijarde kruna nakon napuštanja ruskog tržišta.

Kompanija je potvrdila očekivanja negativnog trenda u septembru tokom kojeg je zabeležen pad prodaje od 10 odsto, dok se oko četiri procentna poena odnosilo na negativni efekat napuštanja ruskog tržišta.

Najveći konkurent kompanije, španski Inditex, objavio je ranije da je u periodu od 1. avgusta do 11. septembra ostvario rast prodaje od 14 procenata.

Uprava kompanije je najavila, kako pritisak na strani troškova slabi, da se ostvara prostor za smanjenje cena, ali nije dala vremenski okvir za ovu akciju.

Kada je kinesko tržištu u pitanju, kompanija se vratila na e-platformu JD.com, gde je nije bilo od 2021. godine, nakon što se prošle godine vratila na Alibabino online tržište, Tmall.

Uprava je takođe najavila početak progama otkupa sopstvenih akcija sa namerom da otkupi akcije u vrednosti do tri milijarde kruna do 31. marta naredne godine.

Sredinom trgovačkog dana akcije H&M-a beleže rast vrednosti od dva odsto na 158,1 krunu.

Izvor: Reuters, Momentum