Španska modna industrija Inditex objavila je kvartalne rezultate poslovanja i saopštila da je njena kolekcija proleće-leto zabeležila rast prodaje u maju od 16 odsto, zadržavajući dobar trend uprkos većim troškovima rada i gubitku značajnog ruskog biznisa.

Najveća svetska modna industrija koja je vlasnik brendova kao što su Zara i Massimo Dutti objavila je rast neto profita u periodu februar-april od 54 odsto na 1,2 milijarde evra, znatno iznad očekivanja analitičara koji su prognozirali rezultat od 980 miliona evra.

Prodaja u periodu porasla je 13 odsto na 7,6 milijardi evra, što je bilo u skladu sa ranije objavljenim rastom prodaje u prvih šest nedelja fiskalne godine.

Objavljeni rezultati pokazuju da je Inditex uspeo da ostane konkurentan uprkos podizanju cena, kojima su ublaženi pritisci na troškove, uključujući povećanje prosečnih plata za prodavce na nacionalnom tržištu od 20 odsto.

Bruto margina kompanije dostigla je rekordni nivo od 60,5 odsto, što pokazuje da je kompanija uspela da inlatorne pritiske prebaci na potrošače dok su njeni rivali uglavnom pretrpeli pad profitabilnosti.

Kompanija očekuje da bruto margina ostane stabilna i tokom 2023. godine.

Akcije Inditex-a na današnjem trgovanju beleže rast od 6,7 odsto na skoro 34 evra, što je njihov najviši nivo od 2017. godine, dok od početka godine beleže plus od oko 37 procenata.

Izvor: Reuters, Momentum