Kanadski proizvođač opreme za jogu, Lululemon, objavio je rezultate poslovanja za fiskalni treći kvartal bolje od očekivanja, ali su snažan rast cene u proteklom periodu i nešto slabija prognoza za aktuelni kvartal oborili vrednost akcija.

Kompanija je u fiskalnom trećem kvartalu zabeležila rast prihoda od 18,3 odsto na 2,2 milijarde dolara što je bilo neznatno iznad konsenzusa od 2,19 milijardi dolara.

Uporediva prodaja porasla je 13 odsto, iznad konsenzusa od 12,4 odsto, pre svega zahvaljujući snažnoj online prodaji koja je skočila 18 odsto (konsenzus 16,9 odsto). Uporediva prodaja u radnjama bila je veća za devet odsto, ispod očekivanja od 11,7 odsto.

Posmatrano po regionima, severnoameričko tržište donelo je rast prodaje od 12 odsto, dok je prodaja na međunarodnom tržištu porasla 49 odsto.

Prilagođena dobit po akciji (EPS) dostigla je 2,53 dolara i bila je iznad konsenzusa od 2,28 dolara. Prilagođena bruto margina porasla je 2,2 procentna poena na 58,1 odsto, pre svega kao posledica nižih troškova logistike.

Zalihe kompanije na kraju oktobra iznosile su 1,66 milijardi dolara, što je smanjenje od oko četiri odsto na godišnjem nivou odnosno rast od 15 odsto do početka godine.

Lululemon sa rekordnom bruto marginom u 2023. 

Izvor: Lululemon

Uprava u tekućem kvartalu očekuje prodaju u rasponu 3,14-3,17 milijardi dolara (rast od 13-14 odsto), neznatno ispod očekivanja od 3,18 milijardi dolara. Prilagođeni EPS se očekuje u rasponu 4,85-4,93 dolara, ispod konsenzusa od 4,80-5,19 dolara. Na nivou godine očekuje se prihod od oko 9,5 milijardi dolara, što pretpostavlja stopu rasta od 18 odsto.

Uprava kompanije je u razgovoru sa analitičarima napomenula da je zadovoljna trendovima koje je videla na početku praznične sezone i da je Crni petak bio „pojedinačno najbolji dan u kompanijskoj istoriji“, ali je napomenula da je to tek početak kvartala i da je kompanija „svesna neizvesnosti u makro okruženju i nastavlja da planira poslovanje za različite scenarije“.

Lululemon je u kvartalu otpisao 72,1 milion dolara na ime kompanije Mirror, interaktivnog kućnog uređaja, koju je preuzeo tokom pandemije za pola milijarde dolara. Ovaj trošak je nastavak ranije preuzetih otpisa u visini od 443 miliona dolara na ime opreme.

Inače, još ranije je objavljeno da Lululemon neće više prodavati Mirror uređaje niti će proizvoditi sadržaje za Studio aplikaciju, već će to činiti poslovni partner Peloton, koji će istovremenom postati i primarni partner kompanije za sportsku odeću i obuću.

Akcije Lululemona beleže pad u pred-trgovanju od tri odsto na 451,1 dolar, dok od početka godine beleže rast od oko 40 procenata.

Izvor: CNBC, Lululemon, Momentum