Američka striming platforma, Netflix, zabeležila je najbolji start godine još od pandemije, privukavši znatno veći broj pretplatnika od očekivanja usled sprovođenja strategije ukidanja deljenja lozinke i atraktivnih sadržaja.

Kompanija je dodala 9,33 miliona korisnika u prvom kvartalu, na ukupno 269,6 miliona, značajno iznad konsenzusa od 4,84 miliona. Netflix je privukao nove korisnike iz celog sveta, a posebno na severnoameričkom tržištu. Doprinos sve većoj bazi korisnika doprinela je i jeftinija verzija striminga sa reklamama koja je na tržištima gde je dostupna donela oko 40 odsto novih korisnika.

Kompanija je u kvartalu zabeležila rast prihoda od 14,9 procenata na 9,33 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 9,26 milijardi dolara. Neto dobit je skočila na 2,33 milijarde dolara odnosno 5,28 dolara po akciji, iznad konsenzusa od 4,52 dolara.

Operativni profit je dostigao 2,63 milijarde dolara, dok je operativna margina skočila na rekordnih 28,1 odsto. Slododan novčani tok (FCF) ostao je na sličnom nivou kao prošle godine od 2,1 milijardu dolara.

Netflix u 1Q dodao najviše pretplatnika od 2020. godine 

Izvor: Bloomberg

U tekućem kvartalu uprava kompanije očekuje usporavanje rasta broja pretplatnika dok se prihodi očekuju na 16 procenata višem nivou odnosno 21 odsto mimo kursnih razlika. Prihod u periodu april-jun se prognozira na nivou od 9,49 milijardi dolara, ispod konsenzusa od 9,53 milijarde, te dobit po akciji (EPS) od 4,68 dolara iznad konsenzusa od 4,55 dolara. U tekućem kvartalu očekuje se blagi pad operativne margine na 26,6 odsto.

Kompanija je saopštila da će od prvog kvartala 2025. godine prestati da izveštava o broju novih pretplatnika i prihodima po pretplatniku, te da će samo saopštavati glavne pragove koje kompanija dostiže. Umesto ove metrike, koja je dugo godina bila glavni način procene razvoja kompanije, Netflix će fokus prebaciti na tradicionalne mere po poput prihoda i profita.

Kompanija je imala veoma uspešno tromesečje kada je u pitanju lansiranje novih sadržaja, uključujući serije poput „Fool Me Once“ i „Griselda“, drame „The Gentleman“ i „3 Body Problem“, te realiti „Love Is Blind“. Netflix je u kvartalu računao na oko osam procenata TV gledališta u SAD i predstavlja vodeću TV mrežu na većini glavnih svetskih medijskih tržišta.

Akcije Netflix-a pale su na današnjem trgovanju 9,1 odsto na 555 dolara, dok su od početka godine u plusu od skoro 16 procenata.

Izvor: Bloomberg, Netflix, Momentum