Najveći svetski proizvođač sportske opreme, NIKE, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, ali i zabrinuo ulagače najavljenim padom očekivanih prihoda u prvoj polovini nove fiskalne godine.

NIKE očekuje da prihodi padnu niskom jednocifrenom stopom u prvoj polovini fiskalne godine koja počinje u junu. Tržište je očekivalo oporavak prodaje na četiri odsto u prvih šest meseci nove fiskalne godine i rast od šest procenata u drugoj polovini godine.

NIKE koji se kao i Adidas suočava sa sve većom konkurencijom u vidu kompanija kao što su On Holding i Hoka najavio je da će ponudu patika udaljiti od svojih klasičnih stilova, odnosno da će nuditi manje modela kao što su patike Air Force 1s odnosno patike za trčanje Pegagus, dok će fokus biti novi modeli za trčanje i lansiranje linije poput Air Max Dn.

Uprkos očekivanom padu prihoda u prvoj polovini fiskalne godine uprava kompanije očekuje rast prihoda i dobiti na nivou čitave godine, isključujući uticaj višegodišnjeg plana smanjenja troškova koji je kompanija najavila pre tri meseca.

NIKE – oporavak profitne margine ali ne i prihoda 

Izvor: NIKE

„Mi znamo da NIKE nije na nivou svojih mogućnosti“, naveli su iz uprave, napomenuvši, „da je bilo jasno da su neophodna neka važna prilagođavanja“.

Kompanija je u decembru najavila plan restrukturiranja koji će uštedeti dve milijarde dolara u naredne tri godine, kao odgovor na slabiju prodaju. U februaru je najavljeno smanjenje radne snage za dva odsto, a otkazi će biti sprovođeni u dve faze.

Uprava kompanije će prioritete staviti na sport, brže razvijanje novih proizvoda, povećanje prodaje veleprodajnim partnerima i agresivniji marketing. U poslednjem kvartalu su troškovi marketinga povećani 10 odsto na milijardu dolara.

Kompanija je u periodu decembar-februar zabeležila prihod od 12,43 milijarde dolara, što je bilo na nivou prošle godine, a iznad konsenzusa od 12,3 milijarde dolara. Boljem rezultatu doprineo je rast prodaje na severnoameričkom tržištu od 3,2 odsto i oporavak prodaje u Kini od 4,5 odsto.

Direktna prodaje, za koju je uprava priznala da nije donela očekivani rast, blago je porasla na 5,4 milijarde dolara, dok je u okviru nje digitalna prodaja bila slabija za tri odsto. Veleprodaja je porasla tri odsto na 6,6 milijardi dolara, nakon nekoliko slabijih kvartala.

Zalihe su pale 13 odsto na 7,7 milijardi dolara, što je bolji napredak od očekivanja analitičara.

Prilagođena dobit po akciji (EPS) od 0,98 dolara bila je iznad konsenzusa od 0,75 dolara, dok je bruto margina povećana 1,5 procentnih poena na 44,8 odsto, uključujući i trošak pola procentnog poena za troškove restrukturiranja.

Akcije NIKE nakon objave rezultata skočile su 3-4 odsto, da bi ih najava pada prodaje u prvoj polovini nove fiskalne godine gurnula u minus od 5,5 odsto na 95,3 dolara.

Izvor: Bloomberg, NIKE, Momentum