Najveći svetski proizvođač sportske opreme, NIKE, objavio je kvartalne prihode ispod očekivanja i ponovo srezao prognozu u pogledu poslovnih izgleda u tekućoj fiskalnoj godini koja je nedavno počela, što je dovelo do nove rasprodaje akcija.
NIKE je u fiskalnom četvrtom kvartalu koji je završen u maju zabeležio pad prihoda od 1,7 odsto na 12,6 milijardi dolara, ispod konsenzusa od 12,84 milijarde dolara.
Prodaja je rasla na tržištu Kine, EMEA i APLA regiona, dok je rast neutralisan padom na severnoameričkom tržištu.
Posmatrano po kanalima, direktna prodaja je pala osam odsto na 5,1 milijardi dolara, pod uticajem pada prodaje u prodavnicama ali i online prodaje. Ovo je verovatno najlošiji podatak iz kvartalnog izveštaja koji pokazuje da kompanija gubi vernu bazu klijenata usled nedostatka novih modela. Veleprodaja je donela rast prihoda od pet odsto na 7,1 milijardu dolara.
Na nivou čitave fiskalne 2024. godine prihodi i u direktnoj prodaji i veleprodaji su porasli za po jedan odsto.
Usporen oporavak profitabilnosti usled izostanka rasta prodaje
Neto dobit kompanije u kvartalu skočila je 45 odsto na 1,5 milijardi dolara, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila 0,99 dolara, uključujući i troškove restruktuiranja od dva centa. Krajnji rezultat je bio bolji od očekivanih 0,83 dolara. Bruto margina je iznosila 44,7 odsto i bila je 1,1 procentni poen viša u odnosu na prošlu godinu.
NIKE je u decembru pokrenuo postupak restruktiranja kako bi uštedeo do dve milijarde dolara, sprovodeći otpuštanja, uz pojednostavljenje linija proizvoda i veću automatizaciju. Takođe, najavio je novu inovativnu liniju proizvoda nakon kritika da zaostaje kada su u pitanju inovativni proizvodi.
Uprava kompanije je navela da su je rezultati iz prethodnog tromesečja naveli da smanji očekivanja za tekuću fiskalnu godinu, nakon što je zabeležen pad prodaje modela „za svaki dan“ i nastavljena neizvesnost na makroekonomskom polju. „Preokret na ovako velikom obimu zahteva vreme“, naveli su iz kompanije, upozorivši da promena proizvodne linije znači i pad prodaje na kraći rok.
NIKE sada očekuje pad prihoda u fiskalnoj 2025. godini srednjim jednocifrenim stopama u odnosu na očekivani rast od dva odsto. U tekućem tromesečju očekuje se pad prodaje od 10 odsto, što reflektuje slabe narudžbine veleprodaja, loše izglede u Kini, ali i druge faktore.
Akcije NIKE-a u pred-trgovanju beleže pad od 14,5 odsto na 80,5 dolara, a pre ove korekcije minus u 2024. je iznosio oko 13 odsto.
Izvor: Bloomberg, NIKE, Momentum