Američki proizvođač sportske opreme, NIKE, objavio je mešovite kvartalne rezultate poslovanja, ali i snizio prognozu rasta prihoda u tekućoj fiskalnoj godini što je dovelo do oštrog pada akcija.

NIKE sada očekuje rast godišnjeg prihoda od oko jedan odsto (konsenzus 3,8 odsto) u odnosu na prethodnu prognozu rasta srednjom jednocifrenom stopom. U tekućem kvartalu očekuje se blagi pad prihoda usled visoke prošlogodišnje baze i rast niskom jednocifrenom stopom u četvrtom fiskalnom kvartalu.

Uprava ova skromna očekivanja pripisuje teškoj makroekonomskoj situaciji, posebno u Kini i EMEA regionu, slabijem rastu digitalne prodaje gde su i dalje veoma izraženi popusti, većem obimu rasprodaja i negativnom uticaju kursa dolara.

Kada je profitabilnost u pitanju, kompanija i dalje očekuje oporavak bruto margine između 1,4 i 1,6 procentnih poena.

Nastavljen oporavak bruto margine NIKE-a, dok prodaja i dalje razočarava 

Izvor: NIKE

NIKE planira da pojednostavi svoj asortiman proizvoda, poveća automatizaciju i upotrebu tehnologije, pojednostavi celokupnu organizaciju i iskoristi svoju skalabilnost „kako bi povećao efikasnost“, saopštila je kompanija, najavivši da će ovaj plan koštati 400-450 miliona dolara, uglavnom za otpremnine radnicima u tekućem tromesečju. Posmatrano na rok od tri godine, ovaj plan bi trebalo da donese uštede od oko dve milijarde dolara.

Kompanija je u periodu septembar-novembar zabeležila rast prihoda od pola procenta na 13,39 milijardi dolara, što je bilo ispod konsenzusa od 13,45 milijardi dolara. Direktna prodaja je porasla šest odsto na 5,7 milijardi dolara, dok je samo digitalna prodaja rasla stopom od četiri odsto. Veleprodaja je nastavila da trpi pritisak i pala je dva odsto na 7,1 milijardu dolara.

Regionalno posmatrano, prodaja u Kini je porasla četiri odsto na 1,86 milijardi dolara (rast od pet odsto u prošlom kvartalu), ispod konsenzusa od 1,95 milijardi dolara. Prodaja u EMEA regionu takođe je bila neznatno ispod očekivanja sa rastom od dva odsto, dok je prihod sa nacionalnog tržišta (pad od četiri odsto), azijsko-pacifičkog i južnoameričkog regiona nadmašio očekivanja.

Kada su u pitanju zalihe, zabeležen je pad na godišnjem nivou od 14 odsto na osam milijardi dolara, nakon dužeg perioda tokom kojeg se kompanija borila da rastereti zagušene distribucione kanale.

Dobit po akciji (EPS) od 1,03 dolara bila je znatno iznad konsenzusa od 0,85 dolara, dok je bruto marigna porasla 1,7 procentnih poena na 44,6 odsto, neznanto iznad očekivanja tržišta. Ovaj porast profitabilnosti posledica je nižih troškova avio-transporta i strateških akcija formiranja cena, uz negativan uticaj kursnih razlika i većih troškova proizvodnje.

Akcije NIKE-a u produženom trgovanju pale su 11,7 odsto na 108,2 dolara, dok su od početka godine u minusu 7,5 odsto u odnosu na rast indeksa S&P 500 od 24 odsto.

Izvor: CNBC, NIKE, Momentum