Najveći američki dizajner čipova, NVIDIA, objavio je kvartalne prihode koji su nadmašili očekivanja tržišta nakon što je segment Data centra u izvesnoj meri neutralisao slabu tražnju za čipove za video igrice.

Prihodi u periodu avgust-oktobar oslabili su 17 odsto na 5,93 milijarde dolara, ali su bili iznad konsenzusa od 5,79 milijardi dolara. Prihodi u segmentu Data centra skočili su 31 odsto, takođe iznad konsenzusa, dok je segment Gaming-a pao 51 odsto i slično kao u proteklom kvartalu bio glavni teg za slabije poslovanje kompanije.

Prilagođena dobit po akciji (EPS) se prepolovila na 0,58 dolara, što je bilo ispod konsenzusa od 0,70 dolara. Prilagođena bruto margina je iznosila 56,1 odsto (pad od 10,9 procentnih poena), ispod najava uprave od 64,5-65,5 odsto, pre svega usled troška od 702 miliona dolara na ime revalorizovanja zaliha, nakon troška od 1,32 mlijarde dolara u prethodnom kvartalu.

Uprava u tekućem fiskalnom kvartalu očekuje prihode na nivou od 6,00 milijardi dolara (+/-2 odsto), što je potencijalni pad od 21,5 odsto i ispod konsenzusa od 6,14 milijardi dolara. Prilagođena bruto margina u kvartalu očekuje se na nivou od 65,5-66,5 odsto.

Kada su segmenti poslovanja u pitanju, uprava očekuje da se Gaming kanali zaliha normalizuju do kraja četvrtog kvartala, dodajući da su makro okolnosti i pandemija u Kini kratkoročne pretnje za rast tražnje. Očekuje se rast Gaminga na kvartalnom nivou, dok bi Data Centar trebalo da ima koristi od lansiranja serverskog procesora H100 i poteškoće usled slabosti na kineskom tržištu, uz očekivanje takođe minimalnog rasta na kvartalnom nivou.

Iako kompanija nije impresionirala sa rezultatima niti za prognozom za tekući kvartal, akcije kompanije su se oporavile 1,5 odsto u produženom trgovanju na 161,4 dolara. Od početka godine NVIDIA beleži pad tržišne kapitalizacije od 45,1 odsto.

Izvor: Bloomberg, Momentum