Prodaja automobila na kineskom tržištu značajno je opala tokom marta pre svega kao posledica agresivne borbe u suzbijanju širenja pandemije, a znake usporavanja beleže i proizvođači e-vozila poput Tesle.
Martovska prodaja pala je 11,7 odsto na 2,23 miliona vozila, što je prvi pad u poslednje tri meseca i potpuna suprotnost u odnosu na skok od 18,7 odsto u februaru. Prodaja e-vozila i drugih automobila koje ne pokreću klasični motori više je nego duplirana na 484 hiljade, ali je i to veliko usporavanje u odnosu na stopu rasta u februaru.
Proizvođači e- automobila u Kini proizveli su mnogo manje automobila nego što se očekivalo u prošlom mesecu usled obustava u proizvodnji. Izuzetak nije ni Tesla čija je proizvodnja u martu bila na nivou od 55 hiljada jedinica, što je tek 154 jedinice iznad tradicionalno niske proizvodnje u februaru usled novogodišnjih praznika. Poređenja radi, fabrika je u januaru proizvela nešto preko 68 hiljada automobila.
Teslin izvoz je, takođe, znatno smanjen u martu na svega 60 automobila zbog naglog skoka domaćih isporuka kao posledica mogućeg poskupljenja usled većih troškova sirovina.
Izvor: Reuters, Momentum