Američki proizvođač kućne hemije i sredstava za ličnu higijenu, Procter & Gamble (P&G), objavio je pad prihoda i profita u fiskalnom drugom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, nakon što više cene nisu uspele da nadomeste pad prodaje.

Prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila je 1,59 dolara u odnosu na prošlogodišnjih 1,66 dolara, ali je bila u skladu sa očekivanjima tržišta, dok je ukupan prihod pao 0,8 odsto na 20,77 milijardi dolara u odnosu na očekivanih 20,73 milijarde dolara.

Organski prihod kompanije koji isključuje uticaj negativnih kursnih razlika, akvizicije i prodaje delova biznisa, porastao je za pet odsto tokom drugog kvartala, što je rezultat viših cena, koje su delimično neutralisale smanjenu potražnju u svim divizijama korporacije.

P&G je još u oktobu najavio negativan uticaj kursnih razlika, većih troškova materijala i logistike u visini od 3,9 milijardi dolara, da bi sada ovaj očekivani trošak smanjio na 3,7 milijardi dolara. Međutim, prema rečima uprave, ovi faktori će nastaviti da pritiskaju bruto maržu kompanije koja je u kvartalu pala 160 baznih poena u odnosu na godinu pre.

Uprkos ovome, uprava kompanije je povećala očekivanja rasta prodaje u fiskalnoj godini sa 3-5 odsto na 4-5 odsto, dok je uticaj negativnih kursnih razlika smanjen sa šest na pet odsto.

Akcije kompanije sredinom trgovačkog dana beleže minus manji od jedan odsto i kotiraju se iznad nivoa od 145 dolara.

Izvor: CNBC, Momentum