Američka kafeterija Starbucks, zahvaljujući dobroj prodaji na američkom tržištu, objavila je rezultate za prethodni kvartal iznad očekivanja i podigla prognozu za poslovne rezultate u fiskalnoj godini koja je otpočela u oktobru.

Prihod u periodu jul-septembar porastao je 3,2 odsto na 8,41 milijardu dolara i bio je iznad konsenzusa od 8,32 milijarde dolara. Prodaja u postojećim radnjama skočila je sedam odsto, zahvaljujući rastu prosečnog računa za osam procenata.

Prilagođena dobit po akciji (EPS) od 0,81 dolar takođe je bila iznad konsenzusa od 0,72 dolara. Prilagođena operativna margija pala je na 15,1 odsto sa prošlogodišnjih 19,5 odsto usled inflacije, većih nadnica i pandemijskih mera na kineskom tržištu.

Posmatrano po tržištima, severnoameričko tržište je pokazalo nastavak spremnosti američkih konzumenata da troše sa rastom prodaje u postojećim radnjama od 11 odsto, pre svega usled rasta računa za 10 procenata.

U Kini gde Starbucks ima više od 6.000 prodajnih mesta, prodaja je ograničena pandemijskim merama. Međutim, pad prodaje u postojećim radnjama od 16 procenata bio je bolji od očekivane korekcije od 22 odsto.

Uprava je izjavila da očekuje prihode na američkom tržištu u narednoj fiskalnoj godini na gornjem kraju raspona 7-9 odsto, dok se rast celokupnog profita očekuje na gornjem kraju raspona 15-20 odsto. Oporavak na kineskom tržištu se očekuje da počne u narednoj fiskalnoj godini, ali sa većim intezitetom tek u 2024. godini.

Akcije Starbucks-a skočile su na današnjem trgovanju 8,5 odsto na 91,9 dolara, dok od početka godine nose minus od 21,5 odsto.

Izvor: Bloomberg, Momentum