Američki proizvođač sportske opreme, NIKE, objavio je rezultate poslovanja za prvi fiskalni kvartal, koji su bili iznad očekivanja kada je u pitanju krajnji rezultat kompanije.

NIKE je u periodu jun-avgust zabeležio rast prihoda od dva odsto na 12,94 milijardi dolara, što je bilo neznatno ispod konsenzusa od 13 milijardi dolara, ali u skladu sa najavama uprave pre tri meseca kada je prognoziran rast niskim jednocifrenim stopama.

Direktna prodaja zabeležila je rast od šest odsto na 5,4 milijarde dolara, uz rast na svim regionalnim tržištima. Veleprodaja je bila na nepromenjenom nivou od sedam milijardi dolara, što je bilo iznad očekivanja tržišta.

Brend NIKE je činio gro prodaje sa prihodom od 12,4 milijarde dolara (rast od tri odsto) i pretrpeo je pad jedino na američkom tržištu. Brend Converse je zabeležio pad od devet procenata na 588 miliona dolara, delimično usled lošije severnoameričke prodaje.

Severnoameričko tržište donelo je pad ukupne prodaje od dva odsto, EMEA region je porastao osam procenata, dok je prodaja u Kini bila veća za pet odsto, ali ispod očekivanja analitičara.

Bruto margine se još uvek nisu oporavile nakon perioda rasprodaja

Neto dobit kompanije u periodu pala je jedan odsto na 1,45 milijarde dolara odnosno prilagođena dobit po akciji (EPS) porasla je jedan odsto na 0,94 dolara, znatno iznad konsenzusa od 0,76 dolara.

Bruto margina kompanije pala je za 10 baznih poena na 44,2 odsto (konsenzus 43,7 odsto) usled većih troškova proizvodnje i negativnih kursnih razlika, što je delimično neutralisano „strateškim akcijama formiranja cena“. Uprava kompanije je na razgovoru sa investitorima naglasila da „oprezno planira manji obim diskontne prodaje u nastavku godine“.

Zalihe kompanije na kraju avgusta iznosile su 8,7 milijardi dolara što je 10 procenata niže u odnosu na prošlu godinu.

Kada su u pitanju očekivanja na nivou fiskalne godine, uprava kompanije je potvrdila datu prognozu rasta srednjom jednocifrenom stopom. Takođe, očekuje se poboljšanje profitnih margina kako se troškovi proizvodnje smanjuju i popušta pritisak negativnih kursnih razlika.

Čelnici NIKE-a su izrazili uverenost u „otpornost potrošača“ s obzirom da i „dalje vide da je potražnja za brendovima i proizvodima kompanije veoma, veoma jaka“.

Akcije kompanije u produženom trgovanju skočile su skoro osam procenata na 96,7 dolara, ali i dalje veoma zaostaju za učinkom indeksne korpe S&P 500 u 2023. godini.

Izvor: FN, NIKE, Momentum