Američka softverska kompanija Adobe pretrpela je oštar pad vrednosti nakon što je razočarala investitore izgledima u tekućem kvartalu koji su postali nestrpljivi da vide veći doprinos veštačke inteligencije (AI) u rastu prihoda.
Uprava kompanije u poslednjem fiskalnom kvartalu očekuje rast prihoda od 9-10 odsto na 5,50-5,55 milijardi dolara, što je na sredini raspona neznatno ispod konsenzusa od 5,6 milijardi dolara. Neto novi, stalni prihod u segmentu Digital Media očekuje se na nivou od oko 550 miliona dolara, takođe ispod konsenzusa od 561,1 milion dolara.
I kada je profitabilnost u pitanju, prognoze uprave su došle ispod očekivanja tržišta. Prilagođena dobit po akciji (EPS) se očekuje se u rasponu od 4,63-4,68 dolara, što je na sredini raspona ispod konsenzusa od 4,67 dolara.
U fiskalnom trećem tromesečju kompanija je ostvarila poslovne rezultate koji su bili bolji od očekivanja tržišta. Prihod su porasli 10,6 odsto na 5,41 milijardu dolara, što je bilo iznad kosnenzusa od 5,37 milijardi dolara.
Posmatrano po segmentima, Digital Media je zabeležio rast prihoda od 11,2 odsto na 4,0 milijarde dolara, dok je neto novi stalni prihod u segmentu na godišnjem nivou iznosio 504 miliona dolara. U proteklih 12 meseci stalni prihod u ovom segmentu koji obuhvata alate poput Photoshop-a i Illustrator-a, dostigao je 16,8 milijardi dolara.
Digital Media nastavlja sa dvocifrenim stopama rasta prihoda
Segment poslovanja Digital Experience, koji uključuje softver za marketing i analitiku, zabeležio je rast prihoda od 10,2 odsto na 1,35 milijardi dolara, od čega je pretplata donela prihod od 1,23 milijarde dolara, što predstavlja rast na godišnjem nivou od 12 odsto.
Prilagođeni EPS u kvartalu iznosio je 4,65 dolara što je bilo iznad konsenzusa od 4,53 dolara. Operativni novčani tok (OCF) premašio je dve milijarde dolara u odnosu na prošlogodišnjih 1,87 milijardi dolara.
Adobe je u okruženju sve većeg broja generativnih AI modela, kao što je Sora od strane kompanije OpenAi, razvio sopstveni alat nazvan Firefly koji će do kraja godine nuditi korisnicima nekoliko novih funkcija kao što su „generativno proširenje“, „pretvaranje teksta u video“ i „pretvaranje slike u video“. Prema navodima kompanije, neke od AI funkcija koje su već implementirane, kao na primer u Photoshop-u prošle godine, predstavljaju „jednu od najčešće korišćenih funkcija koju je kompanije uvela u poslednjih deset godina“.
Jedna od prednosti koje Adobe-ov sopstveni model može imati u odnosu na konkurenciju je obećanje da je Firefly „komercijalno bezbedan“ zbog toga što je treniran na javno licenciranom, javnom domenu i Adobe Stock sadržaju, što bi moglo umanjiti zabrinutost u vezi sa kršenjem autorskih prava.
Akcije Adobe-a pale su u petak po objavi rezutlata 8,5 odsto, dok su od početka godine u minusu više od 10 procenata.
Izvor: Bloomberg, Momentum