Američki proizvođač patika, Skechers, objavio je rezultate poslovanja za drugi kvartal koji su bili iznad očekivanja, a takođe je poboljšao prognozu kada je u pitanju profitabilnost na nivou čitave godine.

Prihod u periodu april-jun skočio je 7,5 odsto na 2,01 milijardu dolara i bio je iznad očekivanja od 1,92 milijarde dolara. Prodaja na međunarodnom tržištu je porasla 17,9 odsto, dok je na nacionalnom tržištu pala 4,6 odsto.

Dobit po akciji (EPS) skočila je 69 odsto na 0,98 dolara i bila je iznad konsenzusa od 0,54 dolara. Bruto margina je porasla 4,6 procentnih poena i dostigla 52,7 odsto, pre svega usled većeg učešća direktne prodaje i viših prosečnih cena u velepprodaji.

Direktna prodaja rasla je stopom od 29,1 odsto, što je ubrzanje u odnosu na takođe odličnu stopu rasta iz prvog tromesečja od 24,5 odsto. Rast je vođen rastom obima od 23,8 odsto i većim prodajnim cenama za 4,4 odsto.

Zalihe Skechers-a i dalje iznad predpandemijskih nivoa (u mlrd USD)

Izvor: Skechers

I u drugom kvartalu veleprodajni kanal je bio pod pritiskom pa je zabeležio pad od 5,9 odsto, nakon što je ovo nagovešteno u prvom tromesečju usporavanjem rasta.

Ovo je pre svega posledica opreza koji je prisutan kod potrošača i prevelikog nivoa zaliha na američkom tržištu koje je u veleprodajnom kanalu palo 18,7 odsto. Kada je u pitanju sama kompanija, nivo zaliha je opao za 18,3 odsto u odnosu na kraj 2022. godine na 1,49 milijardi dolara.

Kada je tekući kvartal u pitanju očekuje se prodaja u rasponu 1,95-2,0 milijarde dolara i EPS od 0,70-0,75 dolara. Na godišnjem nivou očekuje se prodaja od 7,95-8,10 milijardi dolara i EPS od 3,25-3,40 dolara u odnosu na raniju prognozu od 3,00-3,20 dolara.

Akcije Skechers-a u pred-trgovanju beleže rast od 4,3 odsto na 53,3 dolara, dok su u tekućoj godini u plusu 27 odsto.

Izvor: FN, Skechers, Momentum