Kineska kompanija specijalizovana za e-trgovinu, Alibaba, objavila je kvartalne poslovne rezultate ispod očekivanja i predstavila konkretne korake u pogledu ranije najavljenog restrukturiranja poslovanja.

Prihod u periodu januar-mart zabeležio je rast od dva odsto na 208,2 milijarde juana, što je bilo neznatno ispod očekivanja od 210,3 milijarde juana, što sugeriše da se potrošnja na domaćem tržištu sporije oporavlja nakon ukidanja pandemijskih mera. I na nivou fiskalne godine realizacija je bila veća tek za dva odsto što je najsporiji rast kompanije od njenog listiranja.

Neto profit u fiskalnom četvrtom kvartalu dostigao je 23,5 milijarde juana u odnosu na prošlogodišnji gubitak, ali u velikoj meri usled jednokratnih dobitaka od kapitalnih ulaganja. Prilagođeni EBITDA skočio je 37 odsto na 32,1 milijardu juana, uz rast margine od četiri procentna poena na 15 odsto.

Prihod iz trgovačkog biznisa na kineskom maloprodajnom tržištu oslabio je za tri odsto, dok je u okviru njega profitabilni CRM segment koji obuhvata marketinške usluge pretrpeo pad od pet odsto nakon minusa od devet odsto u prethodnom tromesečju. Iz uprave su napomenuli da je tokom marta zabeležen pozitivan momentum na domaćem tržištu nakon sporog početka godine.

Međunarodni segment poslovanja zabeležio je rast od 29 odsto na 18,5 milijardi juana.

Alibaba je zabeležio najslabiji rast u 4Q u svojoj poslovnoj istoriji 

Izvor: Reuters

Prihod od cloud usluga pao je dva odsto na 18,6 milijardi juana što je prvo kvartalno slabljenje ovog segmenta poslovanja usled kašnjenja pojedinih projekata u januaru zbog covid-a i odlaska važnog klijenta na međunarodnom tržištu.

Uprava je odobrila potpuno odvajanje ove poslovne jedinice putem podele dividende naredne godine sa namerom da postane nezavisna i javno listirana kompanija. Takođe, najavljena je inicijalna ponudu akcija za lanac bakalnica Freshippo i logistički biznis Cainiao u narednih šest do 18 meseci.

Ostale jedinice kao što su međunarodna digitalna trgovina, koja upravlja e-trgovačkim platformama Lazada i AliExpress, takođe će tražiti način za eksterno finansiranje kako bi nastavile globalnu ekspanziju.

Kompanija je u martu najavila plan da reoblikuje organizacionu strukturu u šest poslovnih divizija koja će omogućiti svim delovima da mogu samostalno privlačiti kapital i listirati se na tržištu. Alibaba se na ovaj način pokušava vratiti na staze rasta nakon što se suočio strogom regulativom kineske države i pojačanom konkurencijom.

Akcije Alibabe pale su na današnjem trgovanju 5,5 odsto na 85,7 dolara i nalaze se na 30-ak procenata istorijskog maksimuma s kraja 2020. godine.

Izvor: Reuters, Alibaba, Momentum