Nakon što je u martu otpočeo oporavak prodaje iPhone-a na kineskom tržištu, prodaja u aprilu bila je za 52 odsto veća u odnosu na isti period prošle godine, vidi se iz podataka koje je objavio kineski istraživački institut CAICT.

Podaci ovog instituta pokazuju da su isporuke stranih brendova telefona u Kini porasle za 52 odsto u aprilu na 3,495 miliona jedinica. U izveštaju se eksplicitno ne spominje Apple, ali je ova američka kompanija dominantni strani proizvođač telefona na kineskom tržištu, što sugeriše da se porast isporuka stranih brendova može pripisati učinku Apple-a.

Veliki rast dolazi nakon slabije prodaje početkom godine na najvećem tržištu pametnih telefona na svetu, dok se američki tehnološki gigant suočava sa sve jačom konkurencijom od strane lokalnih rivala poput firme Huawei.

Isporuke Apple-a u Kini porasle su za 12 odsto u martu, što predstavlja značajan napredak u odnosu na prva dva meseca 2024. godine, kada je kompanija doživela pad prodaje od 37 odsto.

Prodaja bi mogla da dobije dodatni podsticaj u maju, jer je Apple ovog meseca pokrenuo agresivnu kampanju sniženja cena na svom zvaničnom Tmall sajtu, nudeći popuste do 2.300 juana (318 dolara) na odabrane modele iPhone-a.

Smanjenje cena, dvostruko veće od popusta koji je kompanija nudila u februaru, dolazi nakon što je Huawei prošlog meseca predstavio svoju novu seriju pametnih telefona, Pura 70, a nakon lansiranja modela Mate 60 u avgustu prošle godine.

Huawei je u prvom kvartalu prestigao Apple i postao drugi po veličini igrač na tržištu, dok je lider prodaje pametnih telefona i dalje Honor koji se pre nekoliko godina odvojio upravo od Huawei-ja.

Akcije Apple-a u pred-trgovanju beleže rast vrednosti od 2,2 odsto na 194,1 dolar.

Izvor: Reuters, Momentum