Kineska tehnološka kompanija, Tencent, objavila je slabiji rast profitabilnosti u drugom tromesečju, premda je je rezanje troškova doprinelo rastu profita a prodaja povećana u većini poslovnih segmenata.

Kompanija je zabeležila rast prihoda od 11 odsto na 149,21 milijardu junara, što je bilo ispod konsenzusa od 151,73 milijarde juana.

Profit u istom periodu skočio je 41 odsto na 26,17 milijardi juana, ali je bio ispod očekivanja od 33,42 milijarde juana.

Veliki rast profitabilnosti posledica je prošlogodišnje odluke kompanije da izađe iz mnogih biznisa van osnovnog poslovnog područja i smanji troškove za marketing.

Tencent beleži rast prihoda treće tromesečje zaredom nakon što je pretrepeo pad poslovanja u 2022. godini. Ovo je usledilo kao posledica visoke bazne osnove u 2021. godini kada je Gejming segment usled pandemije odlično stajao, a potom i zbog jače regulative kineskih vlasti koje su pooštrile licenciranje novih igrica.

Međutim, aktuelni usporeni oporavak poslovanja reflektuje u velikoj meri probleme u kineskoj privredi koja se oporavlja znatno sporije od očekivanja.

Segment Gejminga u kvartalu zabeležio je identičan rezultat prošloj godini sa prihodom od 31,8 milijardi juana, što je neznatno poboljšanje u odnosu na pad od jedan odsto u prethodnom kvartalu. U okviru njega, međunarodno poslovanje je raslo stopom od 18 odsto nakon što se kompanija orijentisala na ovo tržište posle slabije prodaje u nacionalnim okvirima, delimično usled striktne regulacije.

Reklamni biznis je povećao prihode za 34 odsto na 25 milijardi juana, iznad konsenzusa od 22,85 milijardi juana, a solidnu stopu rasta od 15 odsto zabeležila je i divizija finansijske tehnologije i cloud usluga.

Akcije Tencenta kojima se u Americi trguje na OTC tržištu zabeležile su pad vrednosti od skoro četiri odsto na 40,2 dolara.

Izvor: CNBC, Momentum