Američki avio-prevoznik, United Airlines, očekuje da će u tekućem tromesečju pretrpeti gubitak nakon što su regulatori prizemljili Boeing-ove 737 MAX 9 avione.
Kompanija u periodu januar-mart očekuje gubitak od 0,35-0,85 dolara po akciji, što je lošije od konsenzusa tržišta.
Međutim, ovi slabi izgledi došli su nakon ostvarenog odličnog profita po akciji (EPS) u prazničnom kvartalu koji je iznosio 2,0 dolara, iznad očekivanih 1,70 dolara. Prihod u istom periodu skočio je 10 odsto na 13,6 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 13,55 milijardi dolara.
Na nivou čitave godine kompanija očekuje prilagođeni EPS od 9-11 dolara, iznad očekivanih 9,48 dolara.
Kako je bilo očekivano, kvartalni izveštaj United Airlines-a ostao je u senci prizemljenja Boeing-ovih aviona MAX 9 s obzirom da ova kompanija, zajedno sa Alaska Air-om na kojem se i desio incident, raspolaže ovim modelom aviona.
United je otkazao 11 odsto planiranih letao nakon što se desio nesrećni slučaj, dok je Alaska Air otkazala 22 odsto letova.
Kasnije tokom sedmice rezultate će objaviti American Airlines i Southwest Airlines, koji su lišeni problema sa MAX 9 modelom i trebalo bi da realno pokažu koliko su izraženi troškovni pritisci u industriji. Avio-kompanije se u tekućoj godini suočavaju sa većim troškovima plata pilota, rastućim cenama goriva i problemima u lancima snabdevanja.
Stoga prilično ohrabruje godišnja prognoza poslovanja United-a, naročito nakon što je Delta Air Lines nedavno smanjio dugoročni target EPS-a od preko sedam dolara na 6-7 dolara u tekućoj godini.
Akcije United-a u produženom trgovanju beleže rast vrednosti od sedam odsto na 41,1 dolar, ali su i dalje 6-7 procenata ispod nivoa na kojem su se nalazile pre udara regulatora.
Izvor: Barrons, Momentum