Nemački proizvođač automobila, BMW, saopštio je da očekuje blagi pad profita ove godine usled većih troškova istraživanja i razvoja, proizvodnje i rada, uz negativan efekat pada cena na tržištu polovnih vozila.
BMW je objavio pad profitne margine u auto segmentu u periodu januar-mart, nakon što je pritisak na profitabilnost došla sa strane kontinuirano visokih troškova i slabe tražnje za luksuznim modelima na kineskom tržištu.
Prihod u prvom tromesečju neznatno je pao na 36,6 milijardi evra, uprkos rastu isporuka vozila za 1,1 odsto, zahvaljujući pre svega evropskom tržištu. Kompanija je isporučila 594,5 hiljada vozila u periodu januar-mart, a učešće e-vozila u prodaji iznosilo je 13,9 odsto u odnosu na 11,0 odsto prošle godine (oko 83 hiljade vozila).
BMW zadržao ranije datu prognozu operativne margine od 8-10%
Operativna margina u kvartalu pala je sa prošlogodišnjih 12,1 odsto na 8,8 odsto i bila je ispod konsenzusa od 9,2 odsto.
Profit pre oporezivanja u kvartalu pao je 18,9 odsto na 4,2 milijardu evra, ali je bio iznad konsenzusa od 3,9 milijardi evra.
Tokom postpandemijskog perioda problemi u lancima snabdevanja omogućili su proizvođačima automobila da zaračunavaju više cene na tržištu, ali i da skuplje prodaju vraćena vozila sa lizinga s obzirom na snažnu tražnju na tržištu polovnih automobila.
BMW je nastavio da snažno investira u e-vozila i inoviranje modela širom proizvodne linije te očekuje rekordna ulaganja ove godine, iznad prošlogodišnjih 7,5 milijardi evra.
Uprava kompanije i dalje očekuje blagi rast globalnih isporuka u 2024. godini, ali i neznatan pad profita pre oporezivanja. EBIT margina u auto segmentu i dalje se očekuje u rasponu 8-10 odsto (prošle godine 9,8 odsto).
Akcije BMW-a pale su nakon objave rezultata na tromesečni minimum ispod nivoa od 100 evra, da bi se dan kasnije oporavile na 101,7 evra.
Izvor: Reuters, BMW, Momentum