Vodeća evropska platforma za online prodaju odeće, Zalando, zabeležila je rast u trećem kvartalu i najavila da će ranije postavljene targete za tekuću godini ostvariti na donjem kraju raspona.

Kompanija je u periodu jul-septembar ostvarila bruto trgovački promet robe od 3,28 milijardi evra što je povećanje od 7,1 odsto, dok je prodaja porasla 2,9 odsto na 2,35 milijardi evra.

Prilagođeni operativni profit (EBIT) dostigao je 13,5 miliona evra u odnosu na prošlogodišnjih 9,8 miliona evra, dok je margina porasla na 0,6 odsto sa prošlogodišnjih 0,4 odsto.

Broj aktivnih kupaca porastao je za 8,4 odsto i prvi put u istoriji kompanije premašio nivo od 50 miliona. Prosečan broj narudžbina po korisniku u poslednjih 12 meseci je porastao sa 5,1 na 5,2 dok je prosečna potrošačka korpa smanjena sa 57,4 na 56,2 evra.

Uprava Zalanda je potvrdila data očekivanja, ali na donjem kraju ranije datog raspona. Očekuje se da će prihod rasti na donjem kraju raspona 0-3 odsto, te bruto trgovački promet stopom od 3-7 odsto. Prilagođeni EBIT se očekuje na nivou 180-260 miliona evra, a smanjeni CAPEX u rasponu 350-400 miliona evra.

Akcije Zalanda na jučerašnjem trgovanju skočile su više od osam procenata na 24,7 evra, ali i dalje predstavljaju jednog od najvećeg gubitnika u tekućoj godini u indeksnoj korpi DAX 40.

Izvor: Zalando, Momentum