NIKE je kompanija koja dizajnira, proizvodi i prodaje sportsku odeću, obuću i ostale modne dodatke putem sopstvene prodajne mreže i veleprodajnih partnera. Pored sportske opreme namenjene rekreativcima, kompanija veliku pažnju poklanja licencnim ugovorima sa univerzitetima, ligama, profesionalnim klubovima i pojedinačnim sportistima, ali i kreira modne linije namenjene svakodnevnim prilikama.
Kompanija je osnovana 60-ih godina prošlog veka kao distributer patika sa japanskog tržišta da bi procvat doživela od 80-ih godina nakon potpisivanja ugovora sa tada perspektivnim košarkašom Majklom Džordanom. NIKE danas ima preko 1.000 prodajnih mesta širom sveta, razvijenu online prodaju i ostvaruje saradnju sa najpoznatijim timovima i sportistima širom sveta. Takođe, kompanija je jedan od najaktivnijih kreatora trenda sve većeg korišćenja sportske obuće i odeće i van sportskih terena (athleisure) što je dodatno doprinelo rastu ove delatnosti. Višegodišnji trend rasta globalnog tržišta sportske odeće i obuće prekinut je u pandemijskog godini ali se u narednom šestogodišnjem periodu do 2027. godine očekuje prosečna godišnja stopa rasta od nepunih 5%.
U strukturi prihoda kompanije dominira obuća, sa procenjenim udelom na globalnom tržištu od oko 28%. Pored vodećeg brenda NIKE i mnoštva podbrendova nastalih iz ove noseće marke, portfolio kompanije uključuje i brendove Jordan i Converse. Pokretačka snaga kompanije ogleda se u sposobnosti njenog menadžmenta u inovaciji i prilagođavanju trenutnim i budućim potrebama kupaca. Kompanija ulaže velika sredstva u marketing sa ciljem kontinuiranog održavanja snage brenda sa kojim se potrošači identifikuju i spremni su da proizvode konzumiraju po premium cenama. Kao deo jedne od poslednjih inovativnih strategija, uprava je načinila prve korake ka metaverzumu zaštitivši svoj logo i nekoliko robnih marki u vidu aplikacija sa ciljem proizvodnje i prodaje virtuelnih brendova.